Dosadašnji rezultati projekta „Javni diskurs u Republici Srbiji”

Projekat „Javni diskurs u Republici Srbiji” sproveo je niz aktivnosti u pripremnoj fazi.
 
Sprovedeno je nekoliko istraživanja koja će naučnoj zajednici i svima zainteresovanima za lingvistički aspekt javnog diskursa biti prikazana do kraja 2022. godine – na primer, istraživali smo aktuelne društvene teme kao što su predizborne kampanje i pandemija kovida, gde nas je zanimala manipulativna moć diskursa političkog spota u predizbornim kampanjama, te kakve su pravopisne nedoumice nastupile zajedno s pandemijom kovida, dok je veza između reči i moći predmet istraživanja o moći leksike medijskog diskursa u kreiranju i učvršćivanju ideoloških stavova prema manjinskim grupama i istraživanja o metaforičnim značenjima životinjskih naziva u funkciji izražavanja moći u srpskom javnom diskursu.
 
U toku je izrada „Rečnika novih reči”, koji će biti objavljen do kraja 2022. godine.
 
Komunikacija sa širom javnošću ostvarena je putem društvenih mreža – Instagrama (pdrs_projekat), Tvitera (@JavniDiskurs), i Fejsbuka (Javni diskurs u Republici Srbiji). Takođe, organizovano je više medijskih nastupa u cilju promocije projekta i obrazlaganja njegovih ciljeva i aktivnosti, o čemu je javnost obaveštavana putem društvenih mreža.